Verbeterde links
Op deze pagina vind je verbeterde links voor Zeestrand producten.
Let op dat als een link in een pdf over meer dan 1 regel gaat, het soms niet goed gaat als je er op klikt. Een voorbeeld is de link in de ouderhandleiding van Zeestrand Rekenen Alles-in-1, week 1, Voorbereiding voor de ouder. Je kan dit eenvoudig oplossen door de volledige link te kopiëren uit de pdf en vervolgens naar je browser te kopiëren. Als er dan een extra spatie in de link is gekomen, moet je die nog even weghalen.
Zeestrand Rekenen Alles-in-een
Werkbladen:
Week 2, dag 1, Wiskundeopdracht - 101 Questions: de website met foto’s bestaat niet meer. Gebruik in plaats daarvan deze foto’s:
Week 7, dag 4, Wiskundegesprek: link moet zijn: https://estimation180.com/day-13/
Ouderhandleiding:
Week 2, dag 1, Focus voor deze week: link werkt niet meer. Link ging naar deze tekst en filmpje:
Why Notice and Wonder?Asking students What do you notice? What do you wonder? allows students the opportunity to see problems in big-picture ways and discover multiple strategies for tackling a problem. This routine allows for all students to gain entry into the context and to pique their curiosity. Students are able to build self-confidence and reflective skills, their engagement soars, and students realize there are many different ways to approach problems. “When students are given opportunities to pose mathematics problems, to consider a situation and think of a mathematics question to ask of it – which is the essence of real mathematics – they become more deeply engaged and perform at higher levels” (Boaler, 2016, p. 27).
This video about the power of asking students what they notice and wonder: https://youtu.be/a-Fth6sOaRA?si=a-mMxuMUKiCT0PCY
What is Notice and Wonder?
Students observe an image, video, graph or other stimulus and share their natural noticings and wonderings. Notice and Wonder can be a short routine used to activate student thinking at the launch of a lesson, or a stand-alone routine to encourage curiosity and math reasoning. Because students are invited to bring their own ideas and questions into the classroom within this routine, regular use of this protocol helps to establish a safe classroom environment.
How do I Implement Notice and Wonder?
Show students a scenario, an image, a data set, a problem situation, or a word problem stem with the question removed. The prompt to students is “What do you notice? What do you wonder?” Students take a few minutes to write down things they notice and things they wonder. When first implementing this strategy, a two-column approach will help students to differentiate between a noticing (statement) and wondering (question). After students have had a chance to write down their responses, ask students to share things they noticed. Avoid praising, restating, clarifying, or asking questions. Do not judge "correctness" of responses. Later discussion will amend thinking as needed. Once students have shared out what they Notice, ask for students to share their Wonderings repeating the process above. Once students have had a chance to share their Wonderings, choose the next step based on the desired lesson outcome. The teacher may steer the conversation to wondering about something mathematical that the class is about to focus on, but could also leave it more open and allow students to choose a question from the wondering list to explore on their own or in partners.
Week 2, dag 4, Wiskundegesprek - Bedtime Math: link moet zijn: https://youtu.be/0BwyAsnM354
Week 14, dag 2, Wiskundeopdracht - Getallenplaatjes: het filmpje van de wiskundedocent is van zijn blog verwijderd. Hier is geen alternatief filmpje voor, dat was toevallig dat een docent zijn klas met precies die opdracht had gefilmd. Hier kan je wel nog wat achtergrondinformatie lezen. Maar echt nodig is het niet om de opdracht te kunnen doen: https://www.youcubed.org/wp-content/uploads/2019/08/WIM-Number-Visuals-Grades-6-12.pdf
Werkbladen & ouderhandleiding:
Week 14, dag 2, Wiskundegesprek: het filmpje van Lou Costello is van YouTube verwijderd, hier is dezelfde sketch, met dezelfde komiek, maar dan over donuts: https://youtu.be/_HvGven4qJ0?si=Dwx2-1fhEGpuCLX3
Week 28, dag 4, Wiskundeopdracht: Dit is het filmpje dat wordt genoemd in de werkbladen: https://youtu.be/L3LbxDZRgA4?si=DsSdxwsBWqDtM4DR Dit zijn de Sunblocker werkbladen die geprint moeten worden: https://www.youcubed.org/.../2017/03/Sunblocker-handout.pdf
Niet gevonden?
Heb je een gebroken link gevonden maar vind je deze niet terug op deze pagina? Neem dan contact op en geef het door, hopelijk heb ik dan een alternatief!